שיווק באינטרנט לעסקים קטנים

Home » בלוג קידום אתרים » איך יודעים שחברת השיווק מביאה תוצאות טובות

אז יש לכם עסק והתחלתם לשווק אותו אונליין, שכרתם חברת שיווק שעושה לכם קידום אורגני, קידום ממומן בגוגל וקידום ממומן בפייסבוק, הכל נשמע טוב ויפה אבל איך באמת תמדדו את התוצאות של חברת השיווק ואיך תדעו שלא תפלו למלכודת המוסכניקים שמשתמשים בהגדרות מפוצצות שאין לנו מושג בהם כדי להחליף חלק ברכב מבלי שנדע אי פעם אם באמת היה צורך בזה או לא.

בכתבה זו נביא בפניכם כמה כלים פשוטים כדי לבדוק את תוצאות חברת השיווק מבלי שתצטרכו לדעת יותר מידי מושגים וניתוחים בעולם השיווק.

כמה כלים לדעת את ההחזר השקעה שלכם

אז קודם כל בשיווק יש מושג מאד חשוב שאתם חייבים להכיר והוא נקרא ROI ראשי תיבות של Return on Investment ובעברית המשמעות היא החזר השקעה.

את ה ROI ניתן כיום למדוד די בקלות באמצעות כלים שונים אבל המרכזי והחינמי שבהם הוא גוגל אנליטיקס שהוא מערכת ניטור אתרים ואפליקציות המודדת מגוון רחב של פרמטרים כגון: כמות תנועה באתר מפולגת לפי מקורות תנועה, ניטור ביצועים באתר כגון: רכישות, השארות לידים, חיוג לטלפון, לחיצות על כפתורים ועוד….

כעת בטח אתם שואלים את עצמכם אוקי מה בתכלס, איך זה באמת עובד? מעולה הנה התשובות מחולקות לפי סוגים שונים של תנועה.

• מדידה של התנועה האורגנית – אז נגיד ואתם רוצים למדוד כמה משתלמת לכם חברת ה SEO ששכרתם את שירותיה, אז ראשית אתם צריכים לדעת מה בעצם אתם מחפשים להשיג בקמפיין, האם זה רק חשיפה של המותג, האם זה מכירות באתר או השארת לידים, תתמכרו כל המרה שכזו למספרים ואז בסוף החודש תמדדו באנליטיקס כמה המרות כאלו היו לכם באתר לעומת כמה כסף הוצאתם על הקידום האורגני באותו חודש והנה לפניכם התשובה האם חברת השיווק שלכם משתלמת.
• מדידה של תנועה ממומנת בגוגל – לגוגל אדווארדס מערכת חישוב וניטור עצמאית שמעניקה המון מידע בעצמה אפשר אפילו לוותר על הכניסה לאנליטיקס, היא מחשבת עבורכם כמה כסף בדיוק הוצאתם בכל חודש לעומת הביצועים בין אם אלו המרות או לידים, על הכום הזה תוסיפו את העמלה ששילמתם לחברת השיווק והנה לפניכם התשובה האם חברת השיווק שלכם משתלמת.