שיווק באינטרנט לעסקים קטנים

Home » בלוג קידום אתרים » איך נגיף הקורונה השפיע על חברות השיווק

נגיף הקורונה התפרץ לישראל באמצע חודש מרץ ומאז מטיל טרור כלכלי על פני כל פינה, עיר ויישוב בישראל, עסקים שלמים שעתידם לא נודע, חלק כבר נכנעו ונסגרו ומיתון שהולך ומתקרב אלינו בצעדי ענק.

אז איך כל זה השפיע על חברות השיווק בארץ? בעמוד זה תמצאו את כל המידע על ההשפעה הישירה של נגיף הקורונה על תחום השיווק, איך החברות מתמודדות ומה צופן העתיד.

ירידה בהיקף תקציבי הפרסום

יחד עם סגירת המשק הישראלי במהלך חודש מרץ, הופסקו קמפיינים רבים שבמצב רגיל היו רצים ללא הרף, מדובר על קמפיינים בהיקפים של מיליוני שקלים שנכון למצב הקיים לא רלוונטיים, מצב זה הציב את חברות השיווק בדרך ללא מוצא, הרווחים היחידים שלהם נובעים מהנתחים שהם גובים על הקמפיינים הללו, כך שחברת שיווק שרוב לקוחותיה הפסיקו בשלב זה את השיווק הממומן שלהם עד הודעה חדשה מצאה את עצמה פתאום עם הוצאות עתק (שכר עובדים, שכירות על משרדים מפלצתיים, תחזוק שרתים ושירותים שונים באונליין ועוד) ועם שליש מההכנסה הרגילה.

עסקים שנמחקו מעל פני האדמה

בנוסף חברות שיווק שהחזיקו חברות גדולות בתחום של התיירות פתאום נדהמו לגלות כי חלק גדול מחברות אלו פשוט נמחקו מעל פני האדמה, החודשים האחרונים גרמו להם לנזקים עצומים והצפי שהענף יתאושש בקרוב שואף לאפס, כך שזהו עוד הפסד עצום לחברות השיווק לאבד לקוחות שכאלו.

איך חברות השיווק מתמודדות עם המצב

צמצומים, צמצומים, צמצומים, חברות השיווק תמיד היו ידועות בהיקף הגדול של ההוצאות שלהן, ערבי מחלקות, ערבי חברה, בונוסים לעובדים, מטבח מלא בטוב, סדנאות ועוד… כל אלו שלא הכרחיים לקיום החברה הופסקו, עובדים רבים הוצאו לחופשות ללא תשלום וניסיון גיוס לקוחות חדשים מתחומים שפחות נפגעו החל בקרב אותן חברות.