שיווק באינטרנט לעסקים קטנים

Home » בלוג קידום אתרים » גוגל ביזניס המדריך לניהול נכון

גוגל ביזניס הוא כלי עוצמתי מאד לעסקים מקומיים, הוא יכול למתג את העסק שלכם בצורה מדהימה, להזרים קהל אליכם באמצעות ניווט המפות של גוגל, לאפשר תקשורת ישירה שלכם מול הלקוחות עם שירות ההודעות החדש ולהציג בפני המתלבטים תמונות וסרטונים של העסק שלכם שיגרום להם להחליט, אבל יחד עם זאת ניהול לא נכון וראוי של גוגל ביזניס יכול גם לעשות את ההפך הגמור, תגובות שליליות חוסר תקשורת עם הלקוח ותמונות לא מחמיאות עלולות להרחיק מכם לקוחות.

בכתבה זו נסביר בדיוק איך וכיצד צריך לנהל את הגוגל ביזניס שלכם כדי לא לגרום לאנשים לשלול אתכם אלא בדיוק ההפך למשוך אותם אל בית העסק שלכם.

ניהול נכון גוגל ביזניס

כדי להפיק את המרב מהכלי העצמתי הזה יש לנקוט במספר פעולות ניהול שגרתיות שיסייעו לכם להישאר תמיד חיוביים שם ולא שליליים.

• עריכה טובה של עמוד העסק על כל פרטיו – השלב הראשון הוא ערכית עמוד הגוגל ביזניס שלכם בצורה המדויקת ביותר, תיאור נכון ורהוט של העסק, בחירת קטגוריה נכונה, עריכת תמונת רקע ולוגו איכותיות, הגדרות מיקום ואזור שירות ועוד.
• ניהול שעות פעילות בהתאם לשינויים – אם שעות הפעילות משתנות בהתאם לעונות או אירועים מיוחדים יש להיות עם האצבע על הדופק ולא להשאיר שעות פעילות לא נכונות כדי למנוע תגובות שליליות של לקוחות שהגיעו ותאכזבו לראות מקום סגור על אף שרשום שפתוח.
• ניהול תגובות – אחד הפרמטרים הכי חשובים ומשפיעים הוא התגובות, לבעל העסק אין את היכולת לחסום מישהו מלהגיב או למחוק הודעות ככה שאנשים מתייחסים לתגובות שם כמשהו מאד אמין, הקפידו לבקש מלקוחות מרוצים שיעלו תגובות חיוביות עם תמונה של המקום או של מוצר, הקפידו לענות לכל תגובה בין אם היא שלילית או חיובית זה מראה על המון אכפתיות מצד הבעלים.
• כתיבת פוסטים מקצועיים – ישנה אפשרות של הוספת פוסט מקצועי שיופיע מתחת לפרטי העסק שלכם, הקפידו על העלאת פוסטים קצרים ועדכניים אחת לשבוע, שבועיים זה מציג את העסק שלכם כמקצועי ורציני יותר.
• העלאת תמונות וקטעי וידאו – תמונות וקטעי וידאו עושים לפעמים את ההבדל בין להגיע לעסק שלכם או לבחור במתחרה, הקפידו להעלות תמונות וסרטונים ערוכים ואיכותיים שיעזרו לגולשים לבחור בכם.
• ניהול שירות ההודעות – ישנה אפשרות לתקשר עם הגולשים ישירות מהגוגל ביזנס, זה יכול להגדיל את אחוז ההגעה אליכם באופן משמעותי אבל זה דורש מכם להיות זמינים ולענות ללקוחות מהר.
• הוספת קטלוג מוצרים – ישנה אפשרות להעלות קטלוג מוצרים שיוצג לפי קטגוריות בעמוד הגוגל ביזניס שלכם, זה ישפר את אחוזי ההמרה ויגרום ליותר התקשרויות אתכם.
• הוספת שירותים – ישנה אפשרות להוסיף את סוגי השירות שלכם זה כול להגדיל את אחוז החשיפה שלכם על ביטויים שונים.