שיווק באינטרנט לעסקים קטנים

חשיבות הפרסום באינטרנט

 

בעולם של היום, חלק גדול מההתנהלות שלנו מתרחשת בעולם הווירטואלי. בישראל חמישה מיליון אנשים מחוברים לאינטרנט ולשני שליש מתוכם קיים פרופיל אישי באחת הרשתות החברתיות. מיליוני אנשים גם משתמשים היום בטלפונים החכמים והגלישה האינטרנטית עוברת בקצב מהיר לסלולר. במציאות הזו על העסק לנצל נכון את דרכי הפרסום, מכיוון שרשת האינטרנט מביאה עימה פוטנציאל חשיפה עצום. הקמת האתר בלבד אינה נחשבת יותר כפעולה הממקמת את העסק על המפה, לכן יש לנקוט בצעדים שיווקיים נוספים על מנת שהעסק יזכה בחשיפה האינטרנטית הנכונה. זה יגדיל את התנועה באתר העסקי וכמובן גם ירחיב את מאגר הלקוחות של העסק. מכיוון שכלים העומדים לרשות המפרסם מדויקים ואיכותיים מאוד, זה מאפשר לכל עסק לבנות את מסע הפרסום על פי יעדיו.

מדוע מייחסים היום חשיבות כה גדולה לפרסום באינטרנט

לפרסום באינטרנט יתרונות בולטים לעומת הפרסום באמצעי התקשורת כמו רדיו או טלוויזיה, מכיוון שהוא ממוקדם יותר אודות לאפשרות לפלח את השוק ולמקד את המסר הפרסומי. הפורטלים, הפורומים והרשתות החברתיות מהווים את הכלי הפרסומי הייעודי הזול ביותר, במידה והמפרסם שולט בו על מנת להתאימו לאסטרטגיה הפרסומית שנועדה לקדם את העסק.

שיטות קלות לביצוע

שיטות פרסום באינטרנט נחשבות ליעילות אודות למיקוד, אך לא רק, מכיוון שהן גם הזולות ביותר מכל שיטות הפרסום הקיימות ולכן גם העסקים הקטנים ביותר יכולים לנצל היטב את הכלי הפרסומי הזה. גוגל אדוורדס הוא אחד מהכלים הפרסומיים של גוגל והוא מבוסס על מילות חיפוש כאשר התשלום מבוצע על פי כמות ההקלקות. הגמישות של הכלי הזה מאפשרת שליטה על התקציב הפרסומי והקריאטיביות שלו מאפשרת להתאימו לכל הקהלים. גם הפרסום בפייסבוק נחשב היום לאחד החזקים, מכיוון שבאתר הזה הערך הפרסומי הן עבור הגולש והן עבור המפרסם הוא רב מאוד. כמו כן, האתר הזה גם מאפשר לבעלי העסקים ליצור קשר אישי וממוקד יותר עם הלקוחות החדשים ובמקביל לצבור קהל לקוחות חדשים על ידי מימוש הכלים המוצעים על ידי האתר החברתי, שיש האומרים כי הוא שינה את העולם שלנו. גם האתר יוטיוב נחשב לאחד הכלים הפרסומיים החשובים אודות לאחוזי השימוש בו ששוברים את השיאים מדי שנה. האתר הזה מאפשר לבצע הפצה ויראלית הנחשבת לאחד הכלים היעילים של הפרסום המקוון, מכיוון שיוטיוב היא הקהילה הגדולה בעולם לשיתוף קבצי וידאו. שיעורי החשיפה הגדולים של שלושת האתרים שסוקרו בפסקה הזו הופכים אותם למפרסמים המקוונים החזקים והחשובים ביותר.

ולסיכום

החשיבות של הפרסום המקוון מתבהרת עוד יותר כאשר מבצעים השוואה בינו לבין אפיקי הפרסום הותיקים כמו שלטי החוצות, רדיו, עיתונות וטלוויזיה, מכיוון שהיתרון הבולט ביותר של השיווק האינטרנטי בא לידי ביטוי ברמת הדיוק שלו וביכולת להגיע לקהל היעד הממוקד ביותר. זה מאפשר לנתב בצורה יעילה את התקציב הפרסומי ולהשיג את התוצאות המהירות והמשמעותיות ביותר להשגת ההצלחה העסקית.