שיווק באינטרנט לעסקים קטנים

Home » בלוג קידום אתרים » מה זה משפך תנועה בפייסבוק ולמה הוא כל כך חשוב

אם אתם עוסקים בשיווק דיגיטלי או ששכרתם את שירותיהם של אנשי שיווק לקדם את העסק שלכם בפייסבוק בטוח שמעתם יותר מפעם אחת את המושג משפך התנועה, אז מה זה אותו משפך תנועה ולמה הוא כל כך חשוב שכל הזמן מזכירים אותו?

בעמוד זה תקבלו את כל המידע מהו משפך תנועה בפייסבוק, למה הוא כל כך חשוב לשיווק הממומן שלכם וכיצד הוא פועל.

מה זה בכלל משפך תנועה

משפך תנועה הוא כלי באמצעותו בונים המשווקים תוכנית שיווק בה "מחממים" ומכינים את קהל היעד שנחשף לפרסום לבצע המרה באתר, מה הכוונה מחממים?

• קהל קר והמפגש הראשון עם משפך התנועה – פייסבוק היא רשת חברתית ולא אתר קניות ורוב הגולשים באתר מגיעים בכוונה לראות סטאטוסים של חברים או מכרים ופחות כדי לחפש מוצרים כאלו או אחרים, לכן כאשר מתחילים קמפיין ללקוח חדש המפגש הראשון של קהל היעד עם המודעה הוא מפגש קר, מפגש בו לרוב הגולש לא יודע דבר וחצי דבר על הפעילות של העסק שלכם וכל מה שהוא רואה על המסך זה במקום פוסטים של חברים מודעה מציקה של חברה כזו או אחרת, כדי להכניס אותו למשפך התנועה, לגרום לו להתעניין במוצר ובסוף לרכוש צריך יהיה לחמם אותו… כלומר ליצור בו עניין, המודעה הראשונה במשפך התנועה היא המודעה שאמורה ליצור בסה"כ עניין כלשהו, בגלל זה מומלץ תמיד להציג איזה סרטון שימשוך את העין אולי אפילו יצחיק, תמונה עם המחשה ברורה עם יתרונות וערך מוסף, כל דבר שימשוך את עיניו של הגולש ויגרום לו לעשות לייק, שיתוף או בסה"כ צפייה במודעה או בסרטון זה יספיק כדי להכניס אותו למשפך התנועה שלנו.
• קהל יעד חם ודחיפה להמרה – אחרי שהגולש יצר הזדהות כלשהי עם המודעה הראשונה הוא למעשה סומן על ידי האלגוריתם של פייסבוק שמאפשר למפרסם לשלוח לו הודעות נוספות, המודעות הבאות יהיו כבר בתוך המשפך, הגולש נחשב כבר לקהל יעד חם כזה המכיר את החברה וסביר להניח שאם נציג לו עכשיו מוצר שהוא יאהב ויענה לו על צורך כזה או אחר הוא לא יהסס לרכוש, לכן בשלבים הבאים של משפך התנועה יוצגו מודעות מכירה / השארת לידים או המרות אחרות.