שיווק באינטרנט לעסקים קטנים

Home » בלוג קידום אתרים » מה זה קמפיין ריטרגטינג?

בעולם השיווק הדיגיטלי קיימים מושגים רבים, אך אחד המושגים הכי משמעותיים שתשמעו משווקים רבים מדברים עליו בתדירות די גבוה הוא קמפיין ריטרגטינג, מדובר על אחד הפקטורים המשמעותיים ביותר בתהליך השיווק שיכול להפוך בקלות למכירה או המרה מכל סוג שהיא.

בכתבה זו נעסוק ונסביר מהו קמפיין ריטרגטינג, מה ההבדלים בין קמפיין הנערך בגוגל לבין כזה הנערך בפייסבוק ועוד.

מה זה ריטרגטינג?

קמפיין ריטרגטינג הוא קמפיין המתמקד על גולשים שכבר ביקרו באתר או עמוד פרסום, ערכו היכרות ראשונית עם המוצר והמותג ולא ביצעו שום המרה, קמפיין הריטרגטינג למעשה מציף אל מול אותם אנשים פרסום נוסף בו ינסו המשווקים לסגור עסקה עם הגולשים באמצעות קופון הנחה, הצעה משופרת או סתם הצגת היתרונות של המוצר או השירות.

• קמפיין ריטרגטינג בגוגל – גוגל היא זו שהמציאה את הריטרגטינג ואת זה עשתה באמצעות קוד המוטמע באתרי המפרסמים שבזכותו הם יכולים להתחקות אחר הגולשים באתר ובפעם הבאה שהם נמצאים ברשת של גוגל בין אם זה באתרי השותפים או באתרים הייעודיים של גוגל כמו מנוע החיפוש יוטיוב וכ"ו הם יזכו לראות מודעה של המפרסם עם ההצעה המשופרת.
• קמפיין רטרגטינג בפייסבוק – בדומה לגוגל גם פייסבוק משתמשת בקוד הנקרא קוד פיקסל ומוטמע באתרי המפרסמים, ברגע שיוזר הגיע לאתר והוא מחובר עם חשבון הפייסבוק שלו הוא מזוהה על ידי קוד הפיקסל ונכנס לרשימת המאגר של אלו שיזכו לראות מודעת ריטרגטינג עם קוד הנחה או הצעה משופרת שתגרום לו לרצות ולסגור עסקה, מן הסתם המודעה תצוף לו כאשר הוא יגלוש באתר פייסבוק, איפה בדיוק המודעה תצוף ובאיזה נוסח זה המשווקים יקבעו על ידי סט הכלים הניתנים להם בפייסבוק.