שיווק באינטרנט לעסקים קטנים

ניתוח תנועת גולשים

ניתוח תנועת גולשים הינה השיטה שבה מפקחים על מספר המבקרים בכל יום, איפה הם נכנסים, לאיזה דפים הם הגיעו באתר שלך, מילות החיפוש שהצביעו על מיקום אתרך והמילים הפחות מומלצות, איזה דפים משכו את המבקרים ואלו לא, ועוד כל זה כדי לדעת מה טוב לאתר ומה לא על מנת לשפר אותו ולהכיר את נקודות החולשה שבו כדי לקדם את האתר יותר ולשפר את המידע שיש בו.

ישנן כמה דרכים שונות שאפשר דרכן לנתח, לבקר ולדעת כמות המבקרים המגיעים לאתר, מאיזה מנועי חיפוש ומה הם חיפשו וכו'… מידע זה שנאסף תוך כדי שימוש בדרכים האלו מסייע בבניית האתר, זיהוי בעיות והצורך לאזן את העברת המידע מהאתר ולאתר.

חברות רבות מציגות מודלים פרסומיים אשר הלקוח משלם לפי הצפייה של המבקרים וחשיפת המודעה שלו לפי כמות המבקרים המוצגת. הרבה אתרים מנסים להוסיף את מספר המבקרים והכניסות אליהם ע"י הוספת האתר למנועי חיפוש אחרים חוץ מגוגל ויאהו בכך לחשוף אותו למקומות אחרים עם מילים חדשות.

השירות של ניתוח תנועת הגולשים יש לו מאפיינים ותכונות שונות כמו:

  • מידע אודות האתר אם הוא מצליח או כושל לפי מספר המבקרים המופיע
  • אינפורמציה רחבה אודות המילים שמחפשים המבקרים שדרכם הגיעו לאתר שלך
  • מאיזה מנועי חיפוש הגיעו המבקרים
  • מיקומם של המבקרים ומאיפה הם באים, אם מהמדינה שלנו או מחו"ל
  •  ישנה אפשרות שבעל האתר יכול לדעת איזה אתרים אחרים מבקר אותו גולש שהגיע לאתר ובכך לדעת איזה אתרים ותחומים מעניינים אותו
  • ידיעת המילים שמחפשים המבקרים וכך להוסיף אותם למילות המפתח KEYWORDS
  • זמני שהייה באתר ובדפים הנצפים

ועוד…

ישנן כמה תוכנות אשר מספקות מידע אודות ניתוח תנועות המבקרים וכמות של הגולשים כמו :

  • GOOGLE ANALYSTICs

המספקת את השירות הזה תוך כדי הצגת נתונים מסויימים כמו :

  • visits- מספר המבקרים
  •  Bounce Rate – אחוז הגולשים שנכנסו לאתר ויצאו מבלי לעבור לדף אחר באתר
  • Pages/Visit – מספר הדפים בהם ביקרו הגולשים
  •  Avg. Time on Site – זמן שהות ממוצע באתר
  • New Visits –  אחוז הגולשים שמבקרים באתר פעם ראשונה
  • Traffic Sources – מהיכן הגיעו הגולשים לאתר?