שיווק באינטרנט לעסקים קטנים

Home » כללי » פייסבוק ואינסטגרם המקום הנכון להשקיע בתחומים שונים

פייסבוק ואינסטגרם הן שתי פלטפורמות שונות ומעולות לפרסום העסק שלכם בצורה ממומנת ואורגנית, ברוב המקרים אם אתם בעלי חנות מקוונת זה המקום המושלם למשוך קהל מאד ממוקד לעסק שלכם, קהל היעד של המתחרים שלכם וקהל יעד חדש שפשוט אוהב את התחום שלכם.

בכתבה זו נסביר מה כל כך מיוחד בפייסבוק ואינסטגרם ומתי כדאי לפרסם שם ובאילו סיטואציה כדאי להפריד בין הפלטפורמות ולהתמקד בפלטפורמה אחת בלבד.

פרסום ממומן בפייסבוק ואינסטגרם

במשך השנים האחרונות פייסבוק שהיא הבעלים גם של אינסטגרם פיתחה ושידרגה את מערכת הגשת המודעות שלה לרמה כזו שתוכל לסייע למפרסמים להגיש מודעה לקהל כל כך רלוונטי עד כדי שהמרה תעלה למפרסמים סכום פעוט.

את האופטימיזציה הזו עושה פייסבוק על ידי אלגוריתם מאד חכם וחזק שלומד את דפוס ההתנהגות של כל גולש וגולש שלה, היא יודעת אילו תחומים הוא אוהב על ידי ניתוח הלייקים, השיתופים והקבוצות שבפרופיל שלו, היא יודעת מה הוא מחפש על ידי ניתוח ושמירה של היסטוריית החיפושים שלו באתר והיא יודעת איך הוא מגיב למודעות על ידי מחקר היסטוריית המפגשים שלו עם מודעות של מפרסמים אחרים.

אם המשתמש הוא אחד כזה שמרבה לעשות לייקים, אז סוג ספציפי של מודעות יתאים לו, אם הוא אחד כזה שמשאיר לידים כדי שמפרסמים יחזרו אליו הוא יתאים לקמפיין לידים ואם או אחד כזה שנוהג לרכוש אונליין אז קמפיין אייקומרס הוא מה שיתאים לו, כך או כל פייסבוק יודעת הרבה על הגולשים שלה והיא מאפשרת למפרסמים גישה נוחה ודי זולה לאותם גולשים שמתאימים לפרסום שלהם.

פייסבוק או אינסטגרם?

הפרסום בפייסבוק ואינסטגרם מומלץ תמיד להיות מקביל אבל במידה ואתם יודעים כי מפרסומים אחרים וקודמים שלכם פלטפורמה אחת תיפקדה טוב יותר מהפלטפורמה האחרת אז התמידו בה. כמו כן פייסבוק ידועה כפלטפורמה לקהל קצת יותר בוגר, אם קהל היעד שלכם מעל גיל 30 סביר מאד להניח כי פייסבוק הוא היעד המועדף וההפך לקהל צעיר יותר, זהו עוד שיקול פרסום.