שיווק באינטרנט לעסקים קטנים

Home » בלוג קידום אתרים » קידום ממומן או אורגני איפה כדאי להשקיע

אם יש ברשותכם אתר ניצבות בפניכם למעשה שתי אפשרויות, האחת לקדם את האתר בצורה אורגנית כלומר לגרום לו להופיע גבוה בתוצאות האורגניות של גוגל אלו שלא עולות כסף פר הקלקה או שלקחת את התקציב המיועד לקידום האורגני ולהשקיע אותו בפרסום ממומן.

במה כדאי לבחור ומהן היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם? כל התשובות מיד בכתבה שלפניכם.

איפה להשים את הכסף?

אז הקמתם אתר ויש לכם תקציב מאד מוגבל שלא יאפשר לכם לפצל ולקבל את שני הערוצים יחדיו, אז איפה הכי כדאי להשקיע?

• קידום ממומן – קידום ממומן היתרון הכי גדול שלו זה שהוא יכול להביא לכם תנועה מהיום למחר, כלומר ברגע שהתחלתם את הקמפיין הגולשים מתחילים לבקר באתר שלכם, החיסרון זה שאם אדם לא מיומן ולא מקצועי מנהל לכם את הקמפיין סביר להניח שהתוצאות לא יהיו מבריקות כמו שהן יכולות להיות, מקצוענים בתחום יודעים לנתח את הנתונים להסיר קמפיינים שההחזר על השקעה שלהם נמוך ולהשקיע יותר על ערוצים בהם ההחזר על ההשקעה הוא גבוה במיוחד.
• קידום אורגני – יש יותר חסרונות מיתרונות, גוגל מציפה את התוצאות הממומנות שלה הרבה מעל התוצאות האורגניות מה שגרם בשנים האחרונות לירידה בכמות התנועה האורגנית + אם יש לכם אתר חדש יקח לו זמן עד שהוא יביא תנועה ויהיה מדורג על הביטויים התחרותיים מה שבממומן ייקח מספר דקות בלבד.

סיכום: אם יש ברשותכם תקציב קידום מוגבל שלא יספיק לשני הערוצים יחדיו ההמלצה היא לקחת ייעוץ אורגני למשך חודש או חודשיים כדי ליישר קו עם דרישות הסף של גוגל לקידום אורגני הכוללים תקינות אתר ואסטרטגיית תוכן ולאחר שסידרתם את כל הצעות השיפור שהמליצו לכם מומחי ה SEO השקיעו באופן חודשי אך ורק בקידום ממומן.