שיווק באינטרנט לעסקים קטנים

Home » בלוג קידום אתרים » בואו נדבר על זמני טעינה

בתור אנשי SEO עניין זמני הטעינה של אתרי הלקוחות שלכם כל הזמן עומד על הפרק ובכל פרק זמן מייחסים לו חשיבות אחרת בנוגע לקידום האתר, פעם אומרים שגוגל מייחסים לו חשיבות רבה, פעם אחרת שזו רק המלצה, פתאום מופיע פרמטר בסרץ קונסול שקשור לזמני טעינה, הגיע הזמן שנדבר על הנושא וננתח אותו כראוי לתחום כל כך מדובר.

מה זה בכלל זמני טעינה ומה כל כך מפריע לגוגל?

זמני הטעינה הם פרמטר הנמדד מרגע כניסה לעמוד ועד סיום העלאה שלו כולל תמונות, סקריפטים של ג’אווה וטעינות נוספות המתבצעות שלא למראית עין, במילים פשוטות יותר נמדד זמן התגובה של העמוד באתר מהרגע שגולש נכנס אליו ועד שהעמוד מוכן לתפעול (לא רק להצגה) של הגולש.

מדד זה חשוב בעיני גוגל כיוון שהחברה מתייחסת לכל גולש וגולש כלקוח ורוצה להעניק לו את התוצאות הטובות ביותר שניתן להציג אשר משלבות תוכן איכותי שיספק לו את הצורך אך גם חווית גלישה איכותית מבלי שהגולש יתייאש או יתאכזב שהוא לחץ על תוצאת חיפוש כזו או אחרת. אם תסתכלו ל עצמכם כגולשים תשימו לב שאתם נכנסים לאתר שלוקח לו זמן להעלות את התוכן או לבצע פעולה כגון טעינת סרטון, תמונות או הרשמה אתם ממש מתעצבנים וחסרי סבלנות, סביר מאד להניח כי תחזרו לתוצאות החיפוש ותחפשו אחר אתר שמספק חווית גלישה טובה יותר, בדיוק את זה גוגל רוצים למנוע, אם הם “המליצו” על אתר הם רוצים שחווית הגלישה בו תספק את הגולש.

איך זמני הטעינה משפיעים על התוצאות האורגניות שלכם נכון להיום?

אז אחרי שדיברנו כמה זה חשוב זמני טעינה וחווית משתמש וכמה גוגל רוצה לספק לאותו גולש את החוויה המקסימאלית עבור תוצאות החיפוש שהיא המליצה לו, נכון לכתיבת שורות אלו היחס בין זמני הטעינה לשאר הפרמטרים כגון תוכן ותקינות אתר באופן כללי נוטה באופן של 80-90 אחוז לכיוון התוכן ותקינות האתר אל מול זמני הטעינה שלו, איך אנחנו יודעים?

פשוט מאד… בצעו בחינה קלה וזריזה על ביטוי כלשהו, בדקו את עשרת העמודים הראשונים בתוצאות החיפוש, בטוח תשימו לב שפרמטר זמני הטעינה הוא לא פקטור ממשי ומי שמוביל לרוב אלו יהיו אתרים בעלי סמכות עם תוכן איכותי ותקינות אתר בסיסית ומעלה.

אז איפה בכל זמני הטעינה באים לידי ביטוי במיקום? אם כל הפרמטרים של האתר שלכם זהים למתחרה שלכם, התוכן שלכם באותה רמה, תקינות העמוד והאתר בכלל באותה רמה והסמכותיות שלכם זהה ברשת, אז עניין זמני הטעינה יכול להיות פקטור שובר שוויון כלומר אם תצליחו לשפר את זמני הטעינה שלכם על פני אותו מתחרה יכול מאד להיות שתעברו אותו גם בתוצאת החיפוש הרלוונטית.

איך זמני הטעינה ישפיעו על האתרים שלכם בעתיד?

“הנבואה ניתנה לשוטים” הוא משפט שהרבה יסכימו שנכון לשאלה זו אך בכל זאת יש לא מעט דיבורים בתעשייה שזמני הטעינה ילכו ויצברו יותר כוח בעתיד הקרוב, אך בכל מקרה גם אם הם יהיו יותר משמעותיים לדעתנו הם לעולם לא יהיו פקטור בעל אחוזים דומים או אפילו קרובים לפקטורים כגון תוכן איכותי וסמכותיות ולכן המשיכו להשקיע את רוב יהבכם בתוכן וסמכותיות של המותג ברשת.