שיווק באינטרנט לעסקים קטנים

Home » בלוג קידום אתרים » דוח ה SEO המושלם ללקוח שלכם

מעוניינים להפיק דו”ח SEO ללקוח שיציג אתכם בצורה חיובית ומקצועית? סביר להניח שכן… הרי כל עובד בתחום ה SEO יודע את הקושי להציג את פרי עבודתם אל הלקוח שמלבד דירוגים לפעמים לא מעניין אותו שום דבר נוסף ולא בצדק.

בכתבה זו נסביר לכם כיצד לבנות את דוח ה  SEO המושלם ללקוח שלכם, כזה שיציג את העבודה שלכם בצורה מסודרת ויפה לעין אך גם ידגיש ללקוח דברים מעבר לדירוגים.

מבנה דוח ה SEO

  • תנועה אורגנית בכמה היבטים – אז כבר אמרנו שרוב לקוחות ה SEO מכירים ומודדים אתכם רק בדירוגים ולכן חשוב למקם את הדירוגים בסוף הדוח כדי לתת להם לעבור על שאר הדברים קודם לכן, אחד הדברים החשובים ביותר הוא מדדי התנועה האורגנית, באופן רוחבי ובכמה היבטים שונים כגון השוואה לעומת חודש קודם והשוואה לעומת אותה תקופה בשנה שעברה, אם העבודה על האתר נעשית בצורה נכונה התנועה האורגנית אמורה להשתפר לא רק בביטויים הספציפיים אותם הלקוח מבקש לראות אלא באופן רוחבי גם על ביטויי זנב שונים.
  • מצבים בהם תוצאות החיפוש מוצגים בצורה מודגשת בזכותכם – כיום ישנן אופציות שונות לשפר את הנראות של תוצאות החיפוש כגון FAQ, טבלות נתונים, סייט לינקס ועוד, בצעו צילומי מסך והציגו את ההישגים האלו ללקוח, ברוב המקרים תוצאות אלו יגדילו את אחוזי ה CTR לאתר.
  • שיפורים במדדי ה CTR – אז תפקידו של מקדם האתרים בין היתר גם לשפר באופן תמידי את אחוזי ה CTR לאתר על ידי כתיבת כותרות ותיאורים מושכים ורלוונטיים ועל ידי השגת נראות טובה בתוצאות החיפוש כמו FAQ, סייט לינקס ועוד, אם הצלחתם לשפר אחוזי CTR לחלק מהביטויים הציגו זאת בדוח.
  • דירוגים – וכמובן אחרון וחביב מה שהלקוח ציפה לו והיה חייב לראות את כל שאר הדברים שרציתם להציג לו בינתיים, דירוגים, הקפידו להפריד את הביטויים של הדירוגים לעולמות תוכן אם קיימים, השוו מול המתחרים בעמודה נפרדת, הציגו ממוצע דירוגים, כמה ביטויים נמצאים בחמש הראשונים וכמה בשלוש הראשונים.