שיווק באינטרנט לעסקים קטנים

Home » בלוג קידום אתרים » האם קישורים חיצוניים לאתר שלכם עוד עוזרים בקידום אורגני ב 2021?

בשנת 1997 שני סטודנטים אלמוניים יצרו והשיקו מנוע חיפוש שיסייע לגולשים למצוא אתרים ברשת האינטרנט שבזמנים ספציפיים אלו עוד הייתה בחיתוליה, מספר האתרים שהיו ברשת היו מגוחכים בהשוואה להיום וגם מספר האנשים שגלשו בה.

שני הסטודנטים שהיו לארי פייג’ וסרגיי ברין לא שיערו לאיפה מנוע החיפוש שלהם יגיע כמה שנים בודדות לאחר מכן, בעוד האינטרנט הפך להיות יותר ויותר נפוץ ופופולארי אנשים היו צריכים להתמצא בו ולהגיע לאתרים שונים, גוגל היה התשובה המוחצת עבורם, הוא היה נוח לתפעול והתוצאות היו מעולות.

ככל שהשימוש גבר בו ככה גם רצון בעלי האתרים להופיע בו ובצורה זו התפתחה תעשייה שלמה של חקר הנדסה לאחור למנוע החיפוש במטרה להבין על בסיס מה הוא מדרג אתרים גבוה בתוצאות ודי במהרה עלו על השיטה שהייתה אז הדומיננטית.

התגלית הייתה כי בתחילת הדרך מנוע החיפוש של גוגל היה מדרג אתרים על סמך מספר ואיכות הקישורים המובילים אליהם, כלומר אם לאתר יש יותר קישורים על ביטויי מסוים לעמוד ספציפי אז העמוד הזה יופיע על אותו ביטוי גבוה בדירוגים.

מצב זה יצר תעשייה שלמה של בניית קישורים לאתרים מה שהתחיל את דרכם שלך מקדמי האתרים שמוכרים לנו מהיום, קישורים נמכרו בין אתר לאתר והסחר בתחום הפך את חלק מהתוצאות שגוגל הציג לפחות רלוונטיות עבור הגולש מה שגרם לגוגל להבין שצריך לפתח אלגוריתם חכם יותר שידע לפענח ולשלב מספר פרמטרים גדול כדי לדרג אתר במקומות הראויים לו.

אז האם היום קישורים עוד עוזרים לקידום?

הנושא נתון לוויכוח סוער בין מקדמי האתרים השונים, יש שיגידו שקישורים עדיין מהווים פקטור חשוב בעוד אחרים יגידו לכם שהם מסוגלים להביא אתר למקומות הראשונים בלי שום קישור חיצוני אחד אך ורק על סמך תוכן איכותי וסמכותי, קוד תקין של האתר וטכניקות נוספות ואחרות.

על משהו אחד כולם יסכימו והוא שעל סמך קישורים בלבד לא תוכלו לקדם את האתר שלכם אפילו לא מקום אחד בתוצאות החיפוש, מה שעבד בתחילת שנות ה 2,000 כבר ממש לא רלוונטי להיום ותצטרכו לדאוג לשאר פרמטרים כדי לקדם את האתר.