אין ספק שאחת הרשתות החברתיות הפופולריות ביותר בישראל היא פלטפורמת אינסטגרם, ועל אף ששחקניות חדשות וחזקות מפלסות את דרכן אט אט אל קדמת הבמה, היא שומרת על המקום המכובד שלה, ומתוך כך נראה שעסקים רבים מבקשים להצטרף לגל ולשווק את עצמם דרכה. ובעוד השיווק באינסטגרם אכן מתאים ויעיל במקרים מסוים, כאשר מדברים על עסקים מסוימים אפשר לראות שזו לא בהכרח הפלטפורמה המתאימה ביותר. בואו נדבר על סוגי עסקים שזה מתאים להם וכאלו שקצת פחות.
קידום באינסטגרם – למי זה מתאים?
הדבר הראשון שצריך לזכור זה שאינסטגרם היא פלטפורמה ויזואלית ביותר כאשר הדגש הוא על התמונות והאסתטיקה ופחות על המלל (למרות שמסרים קצרים וקולעים הם בהחלט מבורכים).
על כן – כל עסק שמוכר מוצר או שירות שמצטלם טוב בהחלט יוכל לרתום את אינסטגרם לטובתו. למשל – קונדיטוריה בה מכינים עוגות מיוחדות, בית ספר לגלישה שמאפשר לצלם את התלמידים על רקע הים, שף פרטי שמכין ארוחות ביתיות, פארקי שעשועים שרוצים להעביר לעולם את החוויה שהם מציעים וכן הלאה.
עסקים מהסוג הזה יוכלו לנצל את האופי של הפלטפורמה ולהעביר את ה"וייב" שלהם דרכה.
קידום באינסטגרם – למי זה מתאים פחות?
מנגד, עסקים שהתוצר שלהם הוא פחות ויזואלי לאו דווקא יפיקו את המירב מאינסטגרם. חברות ביטוח שמוכרות פוליסות, משרדי עורכי דין, יועצים עסקיים וכן הלאה. כמו כן, עסקים שעובדים על לקוחות מזדמנים כמו קיוסקים למשל, לא בהכרח זקוקים לאפשרויות שיש לאינסטגרם. האם זה אומר שלא כדאי לפתוח פרופיל בכלל במקרים כאלה? ובכן, אין מניעה לעשות את זה כלל, רק צריך להבין ולזכור שלא בטוח שזהו צריך להיות אפיק הפרסום המרכזי, וכי חשוב שכל עסק ימצא את אפיקי הפרסום הנכונים לא באופן ספציפי.
מרחבי הרשת:
על הסטארט אפ הישראלי שמחליף את מנוע החיפוש לאתרים של גוגל – עופר איתן
