שיווק באינטרנט לעסקים קטנים

Home » כללי » קידום אתרים באמצעות רשתות חברתיות

גולשים רבים מקדישים חלק ניכר מזמן האינטרנט שלהם לפעילויות שונות ברשתות חברתיות, ובעיקר פייסבוק וטוויטר, כך שאך טבעי הוא שגם התחום של קידום אתרים אורגני יושפע מהמגמה ההולכת ומתחזקת הזו. יחד עם זאת, ישנם גם לא מעט מומחים הטוענים כי למרות הפופולאריות הגואה של הרשתות החברתיות, עדיין השפעתן על דירוג אתרים בגוגל או במנועי חיפוש אחרים מוגבלת יחסית, אם כי גם הם מסכימים כי בעתיד, הקרוב כמו גם הרחוק, לרשתות אלה יהיה תפקיד משמעותי יותר מבחינת קידום אתרים.

המתאם בין מידת הבולטות ברשתות החברתיות לבין הדירוג בגוגל

מחקר רחב היקף שנערך בשנת 2013 מצא מתאם גבוה למדי בין רמת הנוכחות של דפי אינטרנט ברשתות חברתיות לבין הדירוג שלהם בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים. המתאם הגבוה ביותר היה בין הדירוג בגוגל לבין כמות ה- "+1" של הדף, ולאחריו השיתופים, הלייקים והתגובות בפייסבוק, אולם צריך לזכור שמתאם גבוה לא תמיד מצביע על קשר של סיבה ותוצאה, כלומר ייתכן שההסבר לכך הוא לא שאתרים הנהנים מנוכחות בולטת ברשתות חברתיות מרוויחים בשל כך נקודות זכות בגוגל אלא, אולי, שמי שמשקיע באתר שלו מבצע במקביל הן פעולות לשם קידום אתרים על ידי תוכן איכותי זה פעולות להגברת הנוכחות ברשתות החברתיות.

מחקר אחר שהתפרסם ב- 2013 גילה כי ישנו מתאם חיובי גם בין מדדים "חברתיים" שונים לבין מספר הקישורים הנכנסים, אחד הפקטורים החשובים עבור קידום אתרים. שוב, ייתכן שמדובר במתאם שאינו מצביע על קשר של סיבה ותוצאה, אבל המגמה בהחלט מחייבת היערכות של מקדמי אתרים להקצאת משאבים רבים יותר בפעילות ברשתות חברתיות.

איך להשתמש ברשתות חברתיות בצורה נכונה?

הדרך הטובה ביותר ליהנות מהרשתות החברתיות השונות לצורך קידום אתרים בתוצאות גוגל היא ליצור תוכן בעל ערך מוסף, ובמקביל לאפשר לגולשים לשתף אותו ביניהם ואף לדרבן אותם לעשות זאת.

תוכן איכותי – כלומר כזה המספק לגולשים ערך של ממש ומסייע להם לשפר תחום זה או אחר בחייהם (טיפים לניקיון הבית, המלצות על אתרי סקי, סקירת מחקרים עדכניים בתחום התזונה או כל מידע שימושי אחר) – יגרום לגולשים לרצות להמליץ עליו לחבריהם, בין אם באמצעות LIKE ובין אם באמצעות SHARE (או המקבילות שלהם בגוגל פלוס או טוויטר) ובסופו של דבר ימשכו לאתר גולשים רבים וישפרו את דירוגו בגוגל, והרי זו המטרה של קידום אתרים.

במקביל ליצירת תוכן איכותי ומגוון בתדירות נאותה (מדיניות מומלצת גם בלי קשר לרשתות חברתיות) חשוב לזכור לאפשר לגולשים לשתף ולהמליץ, וזאת באמצעות הבלטת הכפתורים הרלוונטיים, ובנוסף דרבון בסגנון "נהניתם? ספרו לחבריכם".

תועלת נוספת מפעילות חברתית

עם קשר לקידום אתרים או בלעדיו, לפעילות ענפה ברשתות חברתיות יש תועלת רבה לעסק.

קודם כל, נוכחות קבועה ובעלת ערך של ממש בפייסבוק, טוויטר וחברותיהן מסייעת למתג את העסק כאיכותי וכבר סמכא בתחומו. מעבר לחשיבות המיתוג הזה, הרי שגולשים רבים יגיעו לאתר אחרי שהם כבר מכירים את החברה, או לפחות שמעו עליה, כך שסביר להניח שהם יישארו זמן רב יותר באתר, דבר שמשפיע (לטובה, כמובן) על הדירוג בגוגל.

בנוסף, דף פייסבוק המנוהל כהלכה עשוי להוות שלוחה אפקטיבית מאוד של שירות הלקוחות, ובכך לחזק את הקשרים בין הגולשים לבין העסק.