ככל שחולפות השנים, המקום שהאינטרנט תופס בחיים שלנו רק גדל. כפועל יוצא של עובדה זו, חל שינוי מהותי גם בשדה המשחק עצמו. כיום, כל עסק שמכבד את עצמו חייב לפתוח אתר אינטרנט, וזה עוד בלי להזכיר את האתרים המקצועיים, הבלוגים, הפורומים ואינספור סוגים אחרים של אתרים. כתוצאה, אתר מסוים מתקשה עד מאד להגיע למיקום גבוה במנועי החיפוש, מה שיבטיח כניסה מאסיבית של גולשים אליו. המשוואה פשוטה: אתרים שאינם מקודמים כיום בשלל טכניקות, עלולים "להיעלם" במרחב המקוון, אפילו אם הם איכותיים.
אחד המקצועות החשובים ביותר שנוצרו, בתנאים האלה, הוא קידום אתרים. אבל האם יש צורך בקורס מקצועי מקיף על מנת ללמוד אותו?
המאפיינים של קורס קידום האתרים
מעצם היותו כזה, קורס קידום אתרים נועד להעניק את כל הידע והכלים הנדרשים על מנת לבצע את מלאכת הקידום המורכבת הזו. הקורס יכלול, לכן, את כל אחת מהשיטות הנהוגות כיום לביצוע הקידום, בין אם באופן אורגני (SEO) ובין אם באופן ממומן (Google Adwords). כאן, יש אינספור היבטים שייכללו בקורס ממוצע בתחום, ובכלל זה פילוח קהל היעד, בחירת מילות מפתח רלוונטיות לקידום (באמצעות כלים שונים של גוגל), יצירת תוכנית קידום מקיפה – והרשימה עוד ארוכה.
קורם קידום אתרים כולל בתוכו גם לא מעט הכשרות מעשיות, שקשה להתנסות בהן בדרך אחרת. פתיחת אתר והעלאת מאמרי תוכן אליו, למשל, או פעילות ברשתות החברתיות ובפורומים המקוונים. השילוב הזה שבין התיאורטי לפרקטי הוא שמשפר את עבודתו של המקדם, והופך אותה ליעילה פי כמה.
היתרונות של הקורס המקצועי
קורסים לקידום אתרים מציעים מספר מעלות עיקריות. הראשונה היא העברת כל הידע הנדרש, שהוא רחב בכל קנה מידה. חשוב לזכור, בהמשך לכך, שאין בהכרח כמויות מרשימות של מידע עדכני ויעיל על הנושא ברשת האינטרנט. זהו לא תחום שבו ניתן להתנהל מבלי שמקבלים הדרכה ממשית על כך.
קורס מקצועי בנושא קידום אתרים יעיל גם מכיוון שהוא מעניק את המסגרת, אשר חיונית ללימודים של אינספור אנשים. העובדה כי הזירה המדוברת היא האינטרנט, שגם כך ניתן לשקוע בתוכה שעות ארוכות מבלי לשים לכך לב, מביאה לכך שלא מעט אנשים שמנסים ללמוד לבד, ללא הדרכה מקצועית, פשוט "נתקעים". התוצאה היא בזבוז שעות ארוכות, ללא תועלת של ממש.
ומה לגבי החסרונות?
מן העבר השני של המשוואה, ניתן למצוא גם כאלה שסבורים כי קורס קידום אתרים יעיל פחות מלמידה באופן עצמאי. הם יצביעו על כך שקידום אתרים אינו מדע מדויק, ואפילו המומחים הגדולים ביותר בתחום לא יבינו כיצד מנוע החיפוש של גוגל עובד – זהו מידע שידוע רק למנהלי גוגל, כמובן.
טיעון נגד נוסף הוא שאין תחליף לניסיון בתחום, כך שדרך יעילה ביותר להתמקצע בו היא פשוט באמצעות ניסיונות קידום עצמאיים, אלה או אחרים. זאת ועוד, על פי טענותיהם בתחום דינמי כמו זה, מה שנכון עכשיו עלול להתברר כלא רלוונטי כעבור חודשים מספר.
