בד בבד עם פריצת האינטרנט לחיינו בכלל וצמיחתו של גדול מנועי החיפוש (Google) בפרט, היה זה ברור כי חשיפה ברחבי האינטרנט, היא זו שתעזור לגדילת העסק, הרחבת מעגל הלקוחות וגידול משמעותי בהכנסות. על כן, החלו מתפשטות שיטות לקידום האתר והבאתו של האתר אל המקומות הראשונים בעמודי התוצאות. כצפוי, כאשר יש ביקוש ודרישה בתחום מסויים, יחלו ויקומו נותני שרות וחברות, המעניקים את השרות המבוקש ואף ירחיבו את מעגל השרותים. ואכן, כמו פטריות אחרי הגשם, החלו מופיעות חברות רבות כמו גם מקדמי אתרים כאשר ההיצע הרחב, הותיר את בעל האתר עם המשימה לבחור את חברת הקידום הנכונה אשר תעניק לו את השרות הטוב ביותר עבורו. משימת הבחירה היא משימה חשובה מאוד, ככלות הכל מדובר על החברה שעתידה לעזור לחשוף את האתר אל קהל הגולשים הרחב.
בוחרים נכון
בדומה לבחירת נותן שרות בכל תחום, ישנו סט כללי אצבע ברורים מאוד אשר מעקב אחריהם, יעזור לבחור חברת קידום אתרים מקצועית וכזו אשר תחתור אל עבר השגת המטרה הסופית שהיא קידום האתר והשגת החשיפה הטובה ביותר.
- סקר שוק – הפעולה הראשונה אותה יש לבצע היא עריכת סקר שוק נרחב ככל האפשר. יש לחפש אחר מספר מקדמי אתרים או חברות, ולצמצם את הרשימה לכשלוש אופציות. כל מספר גבוה יותר משלוש, יהפוך את סקר השוק למלאכה קשה ומבלבלת מדיי.
- הצלחות עבר – קידום אתרים הוא תחום מאוד תחרותי המעניק למקדמי האתרים, מרחב פעולה רחב יחסית. זאת, תודות לעובדה שבעל האתר אינו תמיד מבין ולא יכול לדעת מה חברת הקידום עושה. לכן, חשוב מאוד לבדוק הצלחות עבר ולוודא כי אכן מקדם האתרים הנבחר או חברת הקידום האופציונאלית, אכן הצליחו לקדם אתרים אחרים בהצלחה ומבלי להיכנס אל עבר קידום אתרים שאינו חוקי.
- המלצות – לאחר בחינה של הצלחות עבר ואתרים שקודמו על ידי אותו נותן שרות מדובר, יש לבחון ולנסות ולהשיג כמה שיותר המלצות, הן מלקוחות קיימים והן מלקוחות עבר. חשיבות ההמלצות היא גבוהה מאוד והיא בעצם הרפרנס הטוב ביותר, אותו ניתן לקבל על נותן שרות. יחד עם זאת, יש לזכור כי המלצות הן אינדיקטור אחד מתוך כמה ולא מומלץ לבחור רק בהתבסס על המלצות חיוביות.
- התחייבויות – לאחר שבחרתם את מקדם האתרים או חברת הקידום המתאימים לכם, בקשו לראות את החוזה טרם החתימה עליו ובחנו למה מתחייבים עבורכם או במילים פשוטות יותר, מה הכסף שלכם מקנה לכם.
לסיכום, בחירת נותן שרות אינה בחירה קלה אך ככל שהבחירה תהייה מושכלת יותר, הרי שהשרות או המוצר, לבטח יהיו משביעי רצון.
